EGO ÉS ÖNBIZALOM


Észrevettem, hogy az emberek ezt a két fogalmat állandóan összekeverik.

Nem, nem csak a hétköznapi, adós-rabszolga, éhbérért dolgozó, megalázott droidok, hanem az ezzel látszólag ,,szemben álló" spiri-ezo követők is.
Állandóan megy ez a kóstolgatás az emberek között. Azzal a különbséggel, hogy az ilyen spiri-ezo ego sokkalta erősebb, és erőteljesebb, mint a ,,rendes" ego.

Milyen ironikus, igaz ?
Azt hisszük feljebb léptünk egy tudatossági szintet, közben meg az egonk is fellépett, csak ő 10x nagyobbra nőtt, míg a tudásunk kivőbült, legfeljebb megduplázódott ezzel párhuzamosan!

Nem igazán sokan ismerik a kilétemet, amit bár nem titkolok, pont, hogy nem is hencegek vele...
De ahogy mondani szokás: mindenki önmagából indul ki.
Még az egész oldal kezdetekor közöltem, hogy ezek a saját gondolataim, tapasztalatim az életben.
Ön-MAG-amból indulok ki!

Azt kell mondjam, hogy az embereknek fogalmuk sincs igazából, hogy mi a különbség az ego és az önbizalom között. És ezt nap mint nap tapasztalom a képmutató emberekkel való találkozásokkor, vagy kommunikáció közben.

És a legrosszabb, mint már említettem, ez a gond a magukat ,,megvilágosodottaknak" vagy ,,spirituálisnak" nevezett embereknél sokkalta erősebben üt.
Egyenesen hív ki, hogy ,,na kinek nagyobb a tudása" és ,,az nem úgy van, majd ÉN megmondom az hogy VAN".
Mondd el, nyugodtan, meghallgatlak. Átgondolom. Megértelek.
De miért támadsz újra és újra, mikor elmondom az én álláspontom ?

És mivel én elég határozottan beszélek, ugyanis csak olyat mondok, ami között erősen összekötött szálak vannak a fejemben (és természetesen így a valóságban is), ezért ez nem tetszik az embereknek.
De mi nem tetszik ? Hogy magamban vagyok biztos ? Miért fáj ez bárkinek is ?

Évekig nem kezdtem el ezt a blogot, nem nyitottam semmiféle oldalt, mert gondolkodtam hogy lehet letisztult. Ne az író személye legyen a központban, ne a blogom írója legyen a központ, hanem az átadott tudása.

A tudás amit leírok NEM az enyém. Nem birtokolhatom, és nem is fogom. 
Ezt a tudást én összegyűjtöttem, lekódoltam, letöltöttem a közös tudatból, és az összefüggéseket megértettem.
Nem, közel sem tudok mindent! Badarság lenne ezt állítani és sosem fogom mondani, ahogy eddig sem mondtam, hogy mindent tudok.
De amit tudok, és látom az értelmét, teljesen beleillik a képbe, és átgondoltam, hogy miért lenne az hazugság, vagy mesterségesen beiktatott információ, majd ezt megtudtam cáfolni, akkor miért ne osszam meg másokkal ?
A blogom nem kötelező és még nem is hirdetem. Véletlenül sem fogsz ráakadni, csak okkal!

Ha jobban belegondoltok, minden probléma kkiváltó oka egyes-egyedül: az EGO.
Higgyétek el, semmi más ok nincs, csak ez az egy.
Az összes negatívnek vélt létező, valójában nem létező probléma önmagunk által generált és fenntartott.

Ego = 1 / Tudás

Ha az EGO-t jellemeznem kéne, akkor egy kedvenc példámmal jönnék:
Az ego a Csillagok Háborújában Sheeve Palpatine kancellár / Darth Sidious.
(Aki természetesen nem látta eme csodálatos alkotást, MINDENKÉPPEN ajánlom, hogy megnézze az ÖSSZES részét, kritikán és értékeléseken kívül.)

Az önbizalmat magunk kell felépítsük, miközben folyamatosan, és tudatosan csökkentjük az egonkat.
Nem, nem lehet teljesen levenni. Próbáltam. És mások is mondták: ha nulla az egod, meghalsz - a test halálával jár.
Úgy vettem észre, hogy az ego állandóan megújul, és újra és újra fel akar törni.
Ez azonban egy jó dolog, hiszen akkor folyamatosan készen kell álljunk rá, hogy ne ,,nyerhessen".

Én az EGYENSÚLYT és a VÁLTOZÁST láttam meg ebben IS.


Nem tudjuk egy csapásra megszüntetni, és valójában szükség is van rá, de egyensúlyba kell hozni és kész kell lenni a változásra az életben. A folyamatos változásra...

Arra szeretném felhívni a kedves olvasót, hogy gondolja át...
Mikor találkozik következőnek egy ilyen esettel és ,,nem, hanem..." kezd megfogalmazódni a szövege láttán vagy hallatán, gondoljunk arra, hogy milyen hangnemet használunk!
Igenis ki kell mondani az igazat, mert felszabadít.
De mi van ha tévedsz ? Semmi. Ha kiderül az igazság, legalább te is végre tisztábban látod a dolgokat, és léptél egy lépést előre is.
Nem kell félni ettől. Az alázat nem rossz dolog, de túlzásba sem kell vinni (gondolok azért itt a vallásokra).

Ha tényleg spirituális vagy, és nem az átmeneti fázisban lévő spiri-ezo még, akkor valószínű sokra ezek közül már magad is rájöttél és olvasás közben mosolyogtál esetleg bólogattál. Eszedbe jutottak a saját személyes tapasztalataid! Valami ilyesmi szokott történni...

Pontosan ezért mindig figyelnünk kell az egonkra, nyugodtan, de folyamatosan.
Tökéletes módja ennek a meditáció. Akár az imádság - de azt azért óvatosan, és nem mindegy kinek!
Én az egyszerű gondolkodást is jó útnak tartom, ha épp nincs időnk valamiért.

És üzenném azoknak, akiket leegoistáznak, mert kimondják az igazságot, és tudják a saját képességeiket: ne adjátok fel. Lehet a hangnem a gond. De a környező embereket mind az egojuk irányítja. Ne rájuk haragudj.

Egyáltalán ne is haragudj ezért senkire.

Vissza a blogra >>

Kép: google.hu
MAGmenTŐ

Megjegyzések